Followers

Saturday 21 April 2012

Derma Darah

Assalamualaikum w.b.t...
20 April, hari jumaat...Alhamdulillah sebab Tuhan dah tunaikan hajat sy yang dah dr dulu lg mmg niat nak menderma darah..dah lama sangat dah sy "ternak" sel2 darah dalam badan ni, dah cukup matang kot..hahahaa..first untuk nak menderma darah ni, ada asstnce dr pihak hospital akan check dulu condition dan tentukan darah kita ni jenis apa, so sy berdarah "O" semua jenis darah boleh menerima darah "O" ni sendiri, tp saya  tak boleh menerima darah dr jenis2 yang lain kecuali dari jenis "O" sendiri, but Alhamdulillah, bukan setakat saya, isteri dan anak lelaki saya jugak dari darah yang jenis "O"..





bagi saya, dengan menderma darah ni jugak adalah salah satu amalan dan cara kita bersedekah, Berdoa dan sentiasa memohon semoga dengan saya bersedekah cara ini, Tuhan akan beri kesihatan yang berkekalan kepada tubuh badan saya, dan semoga pengguna ataupun orang2 yang memerlukan mendapat manfaat daripadanya...aminn

No comments:

Post a Comment