Followers

Monday 10 November 2014

Our Third Bo Bo Boi

Assalamualaikum w.b.t...
Alhamdulillah walaupun xsempat nak update tapi harini diberi kesempatan untuk menaip laju2 ni ha...haha, this entry is all about our third son MUHAMMAD SYAWAL MIQDAD


nak share a bit about us and Muhammad syawal...
teringat lagi masa mula-mula dulu planning nak dapatkan anak yang ke dua dalam keluarga kami, Muhammad Thaqif Uwais...sebelum "abang ngah"  (^___^)..
kami punyalah berhati hati and berjaga-jaga lah maksudnya saya tak bagi wife saya buat kerja berat-berat so that dia limitkan aktiviti kat rumah la macam angkat berat-berat and so on...rehat dia pun cukup...tapi Allah masih belum izinkan lagi masa tu, keguguran 2 kali masa tu, dua2 pregnancy pun usia dan sebulan...dua2 gugur...so dalam usaha dan tawakal lahirlah anak ke 2 kami tu.."bang ngah"..
lepas pada tu, kami ada buat planning untuk trip ke overseas and bang ngah kecik jugak lg masa tu...berbalik pada cerita Muhammad syawal miqdad ni...masa tu trip kami ke Aussie, GOLD COAST...saya tengok wife saya masa tu memang macam tak larat ja, mulut pun agak pucat, tapi disebabkan berjalan punya pasal so we enjoy our trip masa tu, nak dipendekkan cerita...kami ada 2 trip...first trip tu ke australia then sec trip ke beijing china...so masa balik dari aussie tu, we hav about just 1 day untuk repacking balik baju2 semua sebab dekat aussie agak panas and dekat beijing tu tengah musim sejuk...so sangat2 letih jugak la masa tu...and yang paling ketara masa di beijing...wife sampai tak sihat and sakit-sakit badan jugak lah...siap telan panadol aktive fast lagi beberapa biji...then lepas balik malaysia ja baru wife and saya decide untuk pergi chekup...lepas tu barulah tahu wife saya preggy lagi...so u guys see tak the different dalam cerita ni...sedangkan masa nak anak ke 2 tu kami punya lah berjaga jaga but still semuanya DENGAN IZIN DIA....tengok anak yg ke tiga ni wife berjalan bukan main tapi memang dah KEHENDAK DIA...memang la rezeki and Allah nak tunjukkan pada kami kekuasaan dia...subhanallah...kami terima semua dengan hati yang terbuka dan kami sangat-sangat bersyukur dengan apa yang kami ada and dapat sekarang ni...

so saya selalu pegang and tanam dalam hati dan minda saya...selalu beringat

Tuhan tidak akan pernah kecewakan kita....jika kita tidak pernah merasa kecewa dengan setiap pemberian DIA....syukur alhamdulillah..

so beberapa bulan berlalu...saya decide untuk buat satu bilik kami sendiri di kampung halaman isteri...wife kata teringin nak berpantang di kampung memandangkan anak yg eldest dengan nom 2 pantang rumah mak saya...so balik kampung and berbincang dengan ayah perak...then ayah pun setuju, dia suruh buat bilik paling depan sekali...













Muhammad syamil...sempat lagi buat homework atas bag :D...







Alhamdulillah...okla selesa untuk kami sekeluarga...
lepas genap 9 bulan...pada hari isnin...Muhammad Syawal Miqdad pun lahir...tambah penyeri hidup kami sekeluarga...














Alhamdulillah...itu sahaja perkongsian untuk harini...mohon semua pembaca mendoakan Muhammad Syawal membesar dengan sihat dan kuat....aminn

No comments:

Post a Comment