Followers

Saturday 15 March 2014

1001 versi kes MH370

Assalamualaikum w.b.t...


untuk entry kalini...saya nak meluahkan sedikit rasa kesal yang ada...tambah-tambah saya ni suka travel sana sini kan....dan isu kehilangan pesawat MH370 yang masih belum ada apa-apa berita sehingga harini ini...bukan setakat 1001 VERSI yang hadir setiap hari...mesti ja ada cerita baru... kan buat pening kepala ja...saya rasa sekarang ni isu ni dah boleh dikatakan jadi lawak pun ada dek sebab virus 1001 versi semakin membiak...udah udah la tuu...ni kan lagi tambahan isu tok moh pulak dah...kita yang tengok ni pun letih rasanya...bukan setakat letih gelak...letih memikir pun ada ni ha...buat malu ja rasanya sebab kita ni kan negara islam...apa kata orang luar? KENAPA? perlu ke nak tunjuk sangat...ataupun perlu ke nak bersidang masuk media ni semua....memang kita sebagai rakyat malaysia sama-sama turut merasa sedih dan terkesan jugak kan...dan mesti ada rasa ingin menolong...ingin bersama-sama...kalau kita rasa apa yang kita buat tu betul...buat kat rumah dah la...buat diam-diam...kita ni bukannya artis...tak malu ke...ni seolah-olah kita nak usaha tolong, sy bagi contoh kita nak berdoa lah...takkan itupun nak sampai orang ambik gamba kita berdoa...masuk media lagi....kita ni manusia...hati kita ni berbolak balik...bukan senang nak kukuh kan hati kita ni...tambah-tambah NIAT kita dalam hati kadang-kadang pun terpesong dari niat asal....saya tak nak menghukum...betul atau salah biarlah Tuhan tu yang tetapkan...tapi masing-masing pun tahu apa hukumnya mempercayai semua tu kan...tapi tak pelah...daripada duk pening tengok depa ni baik jaga diri kita ni dulu..akhlak kita...tak nak lah duk ngata and cakap-cakap salah orang...yang kita ni...

apa yang utama bagi saya ialah memperbaiki diri...itulah yang utama...saya ni bukanlah sempuna sangat ada juga kekurangan dan kelebihan yang Allah beri...bukan saya sahaja...KITA SEMUA...
kita nampak salah orang, sebab orang tu bulat-bulat keluar media...yang kita ni? tapi salah kita ni kadang-kadang kita tolak tepi...BUKAN tak nampak tapi kadang-kadang buat-buat tak nampak...

Isu kehilangan pesawat MH370 ni sedikit sebanyak membuka mata...minda dan hati kita UNTUK? TERUS MENGINGATI DAN TERUS MEMOHON...MENADAH TANGAN...MEMINTA...MERINTIH SIMPATI pada yang MAHA ESA...
haaa....bulat2 DIA bagi...

saya respect pada kapten Noruddin...dan statement yang beliau keluarkan...sudah cukup untuk menjawab semua persoalan...

dengan isu ni jugak sedikit sebanyak membuka mata setiap orang untuk memainkan peranan bagi memperbaiki KEKURANGAN-KEKURANGAN yang TERANG-TERANG semua tahu bila dikaitkan dengan isu ni....kekurangan diri...kekurangan sistem...kekurangan di tempat kerja...kekurangan macam-macam lah...

selagi kita termampu...teruskanlah berdoa...

hanyalah peringatan untuk diri saya sendiri...

No comments:

Post a Comment