Followers

Wednesday 9 January 2013

Please Share This

Assalamualaikum w.b.t...
luluh hati ni bila teringat, tambah2 bila melihat, tiba2 ada sesuatu difikiran....mata mula rasa sesuatu, bergerak2, mula terasa basah...mulut xberhenti mengucapkan sesuatu...macamanalah ni, apelah yang patut aku buat sebagai seorang islam dan untuk sesama islam...sakit pulak hati ni, benci makin menebal..tapi itu bukan alasanya...itu bukan jalan penyelesaianya..itu bukan penamat yang baik...jom la, kita pakat...jom la kita sama2 share...Allahuakbar~

pernah tak kita ambik gamba depan rumah kita yang megah lagi mewah? tetapi mereka di palestine...

 Anak-anak kita sekolahkan...Alhamdulillah supaya jadi anak yang berguna, dan ramai jugak kawan2 kat sekolah kan? tetapi mereka di palestine....

 bapa2 dimalaysia bawak anak2 pergi berjalan2, bersiar2 naik stroller kan? tetapi di palestine...

kita selalu bertandang kerumah ibu bapa kita untuk berjumpa mereka dan melepaskan rindu kan? tetapi di palestine...

Ya Allah..punyalah sempurna kita ibu bapa menjaga anak2 kita supaya jangan deman dan supaya sihat membesar kan? tetapi di palestine... 

anak-anak kita yang dah besar mesti belajar cara2 untuk jaga adik yang kecik kan? tetapi di palestine...

Ya Allahhhh...saya selalu buat macam ni, sayang betul saya dekat anak saya, saya selalu cium dahi dia masa dia tidur lena... tetapi di palestine???

anak kecik saya selalu saya bedungkan supaya xkesejukkan.. tetapi di palestine???? 

siapa dalam gambar ni? nilai lah sendiri.... 

apa pandangan kita? apa rasa agaknya yang ada dalam hati anda2 tu?

No comments:

Post a Comment