Followers

Monday 28 October 2013

Puyuh jepun @ Button quail

Assalamualaikum w.b.t...
puyuh jepun saya setelah beberapa lama dah tak tengok-tengok...kena alih reban dia dari depan rumah ke tempat lain sebab nak renovate rumah, bila dah jauh reban dia jawabnya memang saya tak sempat-sempat lah nak jengok...minta tolong bibik ja bagi makan and minum dia, so ada satu hari tu decide nak ambik and alih balik reban dia ke depan rumah sebab renovation pon dah siap...sekaliiii ambik koooo...sayang ja, telur melambak lambak...kalau tak saya eremkan dalam incubator saya rebus makan...haha





puyuh jepun ni macam puyuh biasa jugak, dia tak akan eram telur-telur dia so habis bersepah-sepah, tak de rezeki sebab saya pun sibuk kan, selalunya saya akan eram kan telur2 ni dalam incubator...so now bercadang nak buat aviary baru untuk my button quail ni, sian pulak tu lama tak jenguk..


so buatlah lakaran sikit dalam illustrator bagi gambaran jelas, maybe nak buat 2 tinggat kot, katanya..hahahah atas untuk button quail, bahagian bawah untuk upcoming soon new member (apa lagiiiiii lah lepaih nih!!!!) hahaha wait aaaa~

yang ni gambar dari dekat, cantik betulkan warna dia...subhanAllah...


Male button quail


female button quail

1 comment: