Followers

Monday 26 August 2013

Sambut lebaran di taiping (part 1)

Assalamualaikum w.b.t..
tahun ini 2013 kami sekeluarga menyambut hari lebaran di kampung halaman wife di taiping perak..
Alhamdulillah kami sampai lebih awal dan sempat untuk berpuasa bersama mak ayah perak...macam biasalah fav saya kalau dah sampai kampung memang dapur la saya tuju dulu..kalau tak nengok mak perak masak, sambil tengok sambil blaja..saya yang akan masak..hehe sambil tolong sambil tulis resepi la katakan..banyak jugak yang saya blaja dari mak perak ni kalau balik kampung..dan yang bestnya kalini saya sempat tolong mak dan abg ipar buat lemang sendiri tauu..
uihhhh tak payah beli kat luar..mak perak buat lagi lemak berkrimm...cukup santan cukup lemak..garam semua cukup rasalah senang cerita..





lepas dah settle letak semua lemang..saya pun terus ke dapur, tolong2 mak masak2 menu untuk raya nanti..


ayam rendang..


daging rendang..


kelempung masak cabai...



bahan2 beserta resepi turun temurun ni..hehe


daging masak hitam...

No comments:

Post a Comment